Nie usuwaj
DPF FAP

nie usuwaj dpf

Usunięcie filtra cząstek stałych to usługa choć nielegalna jest bardzo popularna koszt od 600 do 1000 PLN, lecz problem nie zniknie wręcz przeciwnie - przeczytaj dalej to wcale nie jest takie proste. Samochód z usuniętym filtrem DPF/FAP/SCR zanieczyszcza 10 razy bardziej niż samochód z filtrem. Czy to jedyny powód by nie usuwać tego filtra -pierwszy powód jest zbyt błahy dla większości z nas i choć działanie proekologiczne ma korzyści wymierne dla nas wszystkich, gdyż jak powszechnie wiadomo w Polsce problem z zanieczyszczeniem powietrza jest bardzo duży.

Nie usuwaj filtra cząstek stałych pomyśl o jakości powietrza którym oddychasz Ty i Twoi bliscy, jak również nie zapomnij o sankcjach za brak filtra cząstek stałych od stycznia 2018.

W Polsce proceder usuwania filtrów cząstek stałych jest procedurą stosowaną w większości jako naprawa filtra choć nią nie jest - paradoksem jest usuwanie filtrów na zaś jako działanie prewencyjne przed awarią. Nie zastanawiacie się dlaczego w całej zachodniej europie nie usuwa się DPF/FAP/SCR - odpowiedź jest prosta bo to nielegalne i karane wysokimi mandatami.

W Polsce - od 01-01-2018 nie będzie możliwe przejście badań technicznych bez filtra bądź katalizatora. Diagnosta będzie miał obowiązek skontrolować skład spalin w przypadku nieprawidłowego składu dowód rejestracyjny pojazdu kontrolowanego zostaje zatrzymany. I tu się zacznie horror - wycięty filtr nie podlega regeneracji, gdyż go nie ma lub została tylko obudowa bez wkładu wewnątrz filtra - tak czy siak regenerować się nie da.

Koszt nowego oryginału od 2000 pln do 20 000 koszt zamiennika od 800. Kierowca z usuniętym filtrem zapłacił za usunięcie, a w świetle nowych regulacji prawnych będzie zmuszony do kupienia nowego.

Właściciel pojazdu, który w przeszłości zlecił usługę "aborcji" filtra działają w przekonaniu ,że problem jest rozwiązany staje obecnie przed koniecznością powtórnego montażu filtra cząstek stałych.

Dlatego NIE USUWAJ FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH MYŚL O SMOGU I PORTFELU